שיווק דיגיטלי

אסטרטגיית שיווק דיגיטלי

אחד הדברים הכי חשובים לאתרים של העסקים שלכם היא השקעה בקידום ושיווק דיגיטלי. אנחנו נמצאים בעידן בו השקעה כזאת יכולה להניב בזמן קצר יחסית, אסור לנוח על זרי דפנה וחייבים להמשיך לאסטרטגייה ארוכת טווח.

אנחנו צריכים להבין שיחסי אנוש הם לא המיקוד המרכזי יותר בשיווק לאנשים שרוצים לקנות יש מהאתר שלכם, לכן חשוב להבין את ההבדלים בין אסטרטגיית שיווק דיגיטלית קצרת טווח וארוכת טווח שיעזרו ביחד להצלחת העסק שלך. במקרים מסוימים, צריך להבין גם מה ההבדל בין שיווק אורגני לבין שיווק ממומן. אז אני אחלק את זה ל-3 קטגוריות: שיפור וייעול האתר למשתמש וחיפוש בגוגל ׁ(SEO), שיווק ממומן ושיווק אורגני הנוגע בעיקר בתוכן.

אסטרטגיות דיגיטליות קצרות טווח

המונח הזה בדרך כלל נוגע בשיווק ממומן ונוגע בעיקר להבאת לעסק שלכם תוצאות מהירות. אפשר להשתמש במודעות בגוגל בשביל להגביר תנועה לאתר (או לצורך מטרות אחרות) או להשתמש במודעות ברשתות חברתיות בשביל להביא לקוחות נוספים. המודעות הללו ישימו אתכם במקום הראשון אם אתם רק מוכנים לשלם את המחיר הנכון.

צריך לחשוב על הרבה דברים טכניים בזה. גוגל לדוגמה עובד (בין שאר סוגי הפרסומות) על מילות מפתח. לכן, צריך להבין באיזה מילות מפתח צריך להשתמש בשביל לקבל כמה שיותר תנועה לאתר. פייסבוק עובד על תחומי עניין ומאגרי לקוחות, לכן צריך להבין מהם תחומי העניין של הלקוחות שבאמת יגיעו לאתר או לעמוד הפייסבוק.

כמובן שהכל בסופו של דבר תלוי בתוכן, מה שדורש מאיתנו לכתוב מודעות בצורה מקצועית עם עזרים ויזואליים מתאימים וטקסט רלוונטי למודעה. תוכן זה הכל, ועכשיו ניגע בתוכן כחלק מאסטרטגיות דיגיטליות ארוכות טווח.

אסטרטגיות דיגיטליות ארוכות טווח

למרות שנרצה להגדיל את העסק שלנו בלילה אחד, חשוב מאוד להתמקד גם באסטרטגיות שיווק ארוכות טווח. לפני שאתחיל להסביר על זה, קודם כל תשאלו אתכם כמה שאלות:

  • איפה אתם רוצים שהאתר שלכם יהיה ממוקם בעוד חצי שנה מהיום?
  • האם אתם עדיין רוצים להשקיע במודעות?
  • כמה זמן פנוי יש לכם, או האם יש לכם תקציב למעצב גרפי ולכותב תוכן?

אחרי שכתבתם את התשובות לעצמכם, בואו ניכנס לאסטרטגיות דיגיטליות ארוכות טווח

שיפור מיקום בחיפושים של אתר בגוגל (SEO)

באמצעות כתיבת תוכן באתר שלכם, התאמתו למובייל, שיפור זמן התגובה שלו והוספת שירותים נוספים (כמו חנות, אפליקציה והלאה). רצוי גם להכניס קודים של גוגל (כמו טאג מנג’ר) בשביל לקבל מידע מדויק יותר על המשתמשים הנכנסים לאתר שלכם, ולפתוח פרופיל בביזנס מנג’ר.

שיפור תוכן בפוסטים

אפשר לתזמן פוסטים ולקשר אותם אחד לשני בכל פלטפורמה (גם בפייסבוק, גם באתרים שלכם). תוכן איכותי גם משפר את ה-SEO באתר שלכם משמעותית.

שיווק במדיה חברתית

מתבצע בהתחלה בעזרת קידום ממומן, ולאחר שתהיה כמות משמעותית של עוקבים,יהיה ניתן להשקיע בפוסטים בלבד ולקבל תנועה עצומה לעמוד הפייסבוק שלכם ולקבוצה אותה פתחתם.

המאמר נכתב בשיתוף חברת שיווק דיגיטלי – סער ברעם