שיווק ולידים

לידים לעסקים

תשאלו כל בעל או בעלת עסק מה מטרת העל שלשמה הם מפרסמים את העסק שלהם ורובם ככולם יספקו את אותה התשובה – לידים. תנו לנו לידים אנחנו כבר נדאג להפיק מכירות. מהם אותם “לידים לעסקים”, מה נחשב לליד טוב ומה לא וכיצד להביא לידים? אנחנו כאם כדי לעשות קצת סדר במונחים ולספק לכם מעט טיפים להשגת לידים לעסקים.

מהם “לידים לעסקים”?

המילה “ליד” מתייחסת לכל יצירת קשר של לקוח פוטנציאלי הנובעת כתוצאה מאסטרטגיה שיווקית כלשהיא. בין אם מדובר בקמפיין ברשת האינטרנט או קמפיין במדיה הארצית ובין אם מדובר בפרסום מידע כלשהו באתר האינטרנט. כל יצירת אינטראקציה מסוימת בעקבות חשיפה למידע אודות בית העסק נחשב לליד, כלומר, אדם שהתעניין ובכך הפך ללקוח פוטנציאלי.

ישנם לידים הנחשבים לידים טובים יותר ולידים הנחשבים לידים טובים פחות. ההבדל ביניהם הוא לרוב פוטנציאל המכירה. לידים טובים יותר משאירים פרטים משום שהם אכן מעוניינים לבצע הרשמה לשירות או לרכוש מוצר כזה או אחר, כלומר, מעוניינים לבצע רכישה כלשהי בבית העסק. הלידים הפחות טובים הם המתנדנדים, כלומר, אלה המבקשים לקבל פרטים, לבחון, לחשוב, להשוות ועדיין בגדול לא שלמים עם הרכישה. לצידם, יש את הלידים הלא רלוונטיים אשר הם אלה שלמעשה מחפשים משהו אחר לגמרי אך לשבריר שנייה חשבו שיש פה רלוונטיות מסוימת.

איכות הלידים המגיעים באמצעי התקשורת השונים בהכרח מעידה על איכות הפרסום ו/או המלל השיווקי שנכתב והביא אותם. כלומר, אם רוב הלידים המתקבלים הם טובים או לפחות מתעניינים בשירות או המוצר – הרי שהקמפיין נחשב למוצלח וקולע למטרה ולקהל היעד. לידים לעסקים שאינן רלוונטיים מעידים על חוסר מיקוד הן בפרסום עצמו, הן במלל השיווקי והן בקהל היעד. חוסר מיקוד שכזה עשוי להפיל קמפיין שלם.

לידים

להכות בברזל כל עוד הוא חם

לידים לעסקים לרוב נאספים ע”י מערכות מסודרות המרכזות את פרטי המתעניינים לכדי קובץ או מיילים או שניהם יחד. כל בית עסק בוחר לחזור לאותם הפונים על פי מדיניותו הוא. המלצה חמה שלנו, אל תמתינו עד שתצברו רשימה, חזרו לאותם המתעניינים כבר למחרת היום לכל המאוחר. חזרה מאוחרת יותר עלולה להשכיח את המעשה עצמו ולהביא למצב שבו הפונה כלל לא זוכר שהשאיר פרטים במקרה הטוב או סגר עם מתחרה שלכם במקרה הרע. יתרה מזאת, ישנם עסקים שמראש פונים לקהל יעד מאוד נישתי ומצומצם וכל ליד שנכנס עשוי להיות מאוד פוטנציאלי. עיכוב בחזרה אליו יהיה פספוס אדיר לעסק באשר הוא.

שיטות לאיסוף לידים לעסקים

עד לא מזמן השיטה הנפוצה ביותר לאסוף לידים הייתה באמצעות הטלפון ע”י טלפנים שביצעו טלמרקטינג למורת רוחם של הרבה מאוד אנשים שלמדו לסנן שיחות שכאלה, כך ששיטה זו כבר אינה כה פופולרית. כיום, עם היותה של רשת האינטרנט חלק אינטגרלי מחיינו, רוב איסופי הלידים מתבצעים דרכה. השיטות הנהוגות לאיסוף לידים, בין אם ע”י קמפיין ובין אם באתרי האינטרנט הינם:

  1. דף נחיתה – דף אינטרנט שנבנה במיוחד עבור פרסום מסוים ובו כמה משפטים הממחישים את המוצר או השירות המקודמים דרכו, יתרונותיו ושדות למילוי פרטים ליצירת קשר. לרוב דפי נחיתה נוצרים כחלק מקמפיין ממומן הן בגוגל והן ברשתות החברתיות.
  2. שדה מילוי פרטים באתר – כל אתר אינטרנט חייב דף יצירת קשר באתר וכן שדות למילוי פרטים במקומות נוחים בשאר דפי האתר על מנת שלא להלאות את הגולש יותר מדי במידה ונוצרה התעניינות כלשהי. כלומר, בדף יצירת הקשר יהיו שדות למילוי פרטים באופן יותר מפורט ואילו בחלקים מסוימים באתר (בתחתית המסך, לצד המסך, כחלק צף על המסך וכו’) יהיו שדות מקוצרים יותר.
  3. מספר טלפון – חובה על מנת ליצור קשר ומומלץ שיהיה קו טלפון מדיד על מנת לאמוד כמה מתוך האנשים שלחצו על מספר הטלפון באתר אכן יצרו קשר וביצעו שיחה.
  4. אפליקציות – קישור לאפליקציות כגון ווטסאפ, פייסבוק, לינקדאין וכו’ מאפשר יצירת קשר מהיר באמצעות ערוצים אלה ו/או מעקב אחר הפרופיל העסקי ברשתות החברתיות להמשך הדרך.

מעוניינים בבניית תוכנית עסקית לעסק שלכם? כזו אשר תגרום לעסק לעלות על מסלול ההמראה בדרך לעסק מצליח? צרו קשר כעת עם חברת success2u.